Pagina's

Volgers

zondag 7 april 2013

CHAPELLERIE

Hallo, ik ben Joke. Een freubel oma en een kluns als het om computeren gaat.
Maar eens moet de eerste keer zijn en ik ga super goed mijn best doen! wand..

Al een hele tijd volg ik vele blog`s en word steeds weer verrast met hoeveel
mooie dingen er worden gemaakt. Er staat elke keer weer iets tussen wat mij
aanspreekt en inspireerd! En dan al die positieve reakties... dat is toch gaaf?

Oke, hier gaan we dan.

Dit miniquiltje was mijn eerst quilt en heb ik CHAPELLERIE genoemd.
(Als ik hoedjes zie dan denk ik aan Frankrijk, ons favoriete vakantieland)
Het is gemaakt van kleine quiltrestjes en met de hand aanelkaar genaaid.
Mijn moeder is coupeuse (quilt op haar 79e nog steeds) en heeft mij ooit
wijze lessen gegeven, zoals;
Begin eerst maar met iets kleins / Lange draad, Slordige naad/ Strijken
is het halve werk enz.
Met deze dingen in mijn achterhoofd heb ik dit Hoedenwinkeltje in elkaar
gekregen. Het is al jaren oud en het is niet super netjes recht, maar ik vind
het wel de moeite waard omte tonen.
(Wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd!)
 



 
 
Tot zover mijn eerste blog, het is nog wel erg kaal maar dat puzzelen we de
 volgende keer wel voorelkaar.
 
Groeten Joke
 


2 opmerkingen:

  1. Ik vind die hoedjesquilt echt de max ! Bedankt voor de inspiratie, heb hem gepind !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!