Pagina's

Volgers

vrijdag 26 april 2013

DE ZWARTE KRAAG IS AF! (met patroon) & MEI-FLUITJE

Over het resultaat ben ik tevreden!

Dit is een herplaatste blog en een vervolg op mijn  blog ZWARTE KRAAG.




De kraag is gehaakt uit 1 bol katoen met haaknaald no.2.
Het uittekenen van het patroon viel eigenlijk best mee al ben ik geen ster in het tekenen van zoiets.
Midden achter van het patroon is tevens het begin van het haakwerk.

Dit deel van het patroon 3x aan de linkerkant herhalen.

Dit deel van het patroon 3x aan de rechterzijde herhalen.
 
Ontdek je een fout of kom je er niet uit....
Laat het mij even weten.
Foto`s van je haakwerk  (van mijn patroon) zijn zeer welkom!
 
Herinnering aan het Mei-fluitje...



(krijg het er niet  groter op)      
Het is bijna Mei en dan denk ik terug naar heel lang geleden....
Met Vader een eindje fietsen. Voorop de stang van de fiets had ik een klein zadeltje.
Dat was genieten... bij een bossage langs een landweggetje buiten ons dorp, stapte Vader af.
Sneed met een zakmes een tak van een struik en maakte er een fluitje van.
Dit was het mooiste fluitje uit mijn herinneringen en elke keer als het Mei is is of zo`n struik zie, denk ik terug aan hoe blij ik was met dat fluitje van Vader!
 
Fijne dag!

 
 

12 opmerkingen:

  1. It´s beautiful, reminds me of my granny. Thanks a lot for tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er super uit! Ik heb echter nog nooit met een tekening gewerkt (ik ben nog niet zo lang bezig met haken). Kan je me eens uitleggen hoe ik dit moet lezen? (of zou je hier een uitgeschreven uitleg bij hebben misschien?)

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bieke, welkom op mijn blog. Het patroon is niet moeilijk als je weet hoe je lossen, vasten en stokjes moet haken. Begin bij 1 (in het midden van het patroon) met 10 lossen, haakt nu terug met 1 stokje in de 6e losse, 1 stokje in de 7e losse, 2 lossen, sla 2 lossen over en haak 2 stokjes in de 9e losse en 2 stokjes in de 10e (laatste) losse. Haak vervolgens 15 lossen, ga weer terug en haak een halve vaste in de 8e losse zodat je een lusje krijgt, verbreek de draad. Begin nu in het midden met de 3e toer: haak 8 lossen en sluit die tot een ring, haak 7 lossen, 2 stokjes op de onderkant van de 2 stokjes van de 2e toer (het losse stukje), 2 stokjes op de volgende 2 stokjes.......De stipjes zijn lossen, de verticale streepjes met dwars stukje zijn stokjes en de V-tjes zijn vasten. Ik hoop dat ik je nu een beetje op gang heb geholpen? Lukt het niet ....Ik wil je graag helpen via mijn mail.

      Succes, Joke

      Verwijderen
  3. hi , leuk patroon, ik ben hem aan het maken echter kan ik bij het middelste plaatje de nummers niet meer lezen die vallen net weg. zou je me die kunnen geven ? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Joke,

    Ik was al een tijdje opzoek naar een mooi kraagje om te haken en kwam gelukkig op deze blog terecht. Ik vind het namelijk een zeer mooi stuk en zou het graag zelf maken maar weet niet goed waar het linkerdeel (en rechterdeel) vast te maken. Ook weet ik niet goed hoe je dan juist die stappen moet herhalen: waar je dus het tweede linkerdeel moet herhalen op het eerste.
    Zou u mij kunnen helpen?

    Alvast bedankt,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hilde, welkom op mijn blog. Om jou te helpen zal ik het patroon nog even "bestuderen" wand het is alweer een hele tijd geleden dat ik het heb gehaakt. Ik zal er zo snel mogelijk op terug komen!

      Groetjes, Joke

      Verwijderen
    2. Hallo Hilde,
      Helaas mist er een klein stukje van de 2e tekening op de foto.... maar ik ga het je uitleggen:
      Het begin van het 1e deel op de 2e tekening is links onder met de rode toer tot V (vaste), dan ga je keren en haken met de groene toer,enz
      Op het eind eindig je met de paarse toer. (Deze laatste toer is dezelfde als de laatste toer als die van het middenstuk van de 1e tekening) Hier herhaal je het patroon.
      De 3e tekening is het spiegelbeeld van de 2e tekening. Hier begin je ook bij de rode toer. (Het paarse pijltje geeft aan waar je begint.)
      Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geholpen?!

      Groetjes, Joke

      Verwijderen
    3. Sorry Hilde, ik ontdekte een foutje! Bij de 3e tekening begin je niet met de rode maar met de paarse toer! (pijltje)

      Verwijderen
    4. Dag Joke,
      Dank voor het snelle antwoord. Ik ga er zo vlug mogelijk aan beginnen.

      Groetjes, Hilde

      Verwijderen
  5. ik heb je pagina gelinked op een gratis haakpatronen site van me
    dank je wel
    https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!