Pagina's

Volgers

woensdag 12 juni 2013

RUGZAK

Doordat er vragen waren naar patroon van de rugzak uit een eerder blog, ben ik het toch maar gaan uittekenen. Wel een heel werk en al zou ik er maar 1 blij mee kunnen maken....
het is leuk om te doen !
 

 
(Het patroon van de rugzak mag niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden)
 
Het patroon word in het rond gehaakt en begin in het midden met (zwart) 60 lossen voor de bodem.
Toer 1 , 3 & 5 : vasten
Toer 2 & 4 : stokjes
Na 5 toeren kom je op 190 steken uit en heb je een bodem waarop je verder kunt gaan met de kleuren.
Voor nu de eerste 6 randjes die overeenkomen met de 2e foto.
Toer 1 & 2 zijn vasten / elke toer sluiten!
Toer 3 : 6 stokjes in 1 vaste, 1 vaste in de 3e
Toer 4 : 2 lossen, 1vaste, 6 stokjes samen haken.
Toer 5 : vasten.
Toer 6 : stokjes.
Kom je er niet uit? Ik help je graag!
 
 
FIJNE DAG!

 
(                                      Voor het vervolg van het patroon kun je hier klikken)

20 opmerkingen:

  1. Zo toevallig. gisteren was ik bij een vriendin en daar kwam de buurvrouw met lapjes voor mij omdat ze aan het opruimen is. Al pratend over poppen breien en haken ging ze terug naar huis om wat te halen en waarmee kwam ze terug.... met een zelfgebreide Becassine!!!! Ik heb natuurlijk meteen naar het patroon gevraagd voor je, ze wist niet of ze het nog had maar ze gaat zoeken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou erg leuk zijn als ze het patroon zou kunnen doorgeven!
      Alvast bedankt voor de moeite.

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je het patroon hebt beschreven. Ik vond je tas meteen al heel leuk en nu ga ik mijn voorraad katoentjes eens checken om zelf aan de slag te gaan.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je tas geweldig, en ga hem haken voor mijn nichtje. Heel erg bedankt voor je patroon.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk, als een aantal andere dingen af zijn, ga ik deze rugzak maken. En helemaal super dat je het patroon deelt!!

    Groetjes, Emilie

    ps, ik volgde je via google+, maar nu dus ook via Blogger Friend Connect.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben eraan bezig en heb er al veel plezier aan gehad, ik ga een deken ook maken met jouw patroon, ik dacht dat ik kon haken......maar dat er zo veel steken en combinaties waren......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig!!! ik heb je link geplaatst op min publieke site https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl x jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tevens heb je er een nieuwe volger bij :-)
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi, I am new to crocheting. I would love to make this for my daughter. I think I am able to understand your directions, But after row 6, I'm lost.. is there instruction on another blog for the rest of the bag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, Laura

      The rest of the bag......
      Row 7 to 15: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/vervolg-van-het-rugzak-patroon-de-deur.html
      Row 16 to 23: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/uit-de-oude-doos-vervolg-rugzakpatroon.html
      Row 24 to 34: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/gedraaide-drolletjes-toer-24-tm-34-van.html
      Row 35 to 41: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/pimpen-haken.html
      Row 42 to 54: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/liebe-mutter.html
      Row 55 to 59: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/ ketting.html
      Row 59 to 68: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/foei-wat-vies.html
      Row 69 to 76: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/na-regen-komt.html
      Row 76 to end: elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/jeuk.html

      Success end am currious about the result!
      Greetings from Holland

      Verwijderen
    2. I have another question. My base is measuring just over 24.5 in. or 63 m is this correct?

      Verwijderen
    3. I think I was using a hook to big.

      Verwijderen
    4. Hi Laura, yes 24,5 inch or 63 m is correct! ( and 38m. high)

      Greetings,
      Joke

      Verwijderen
    5. 1. For a larger backpack, you can set up more stabbing.
      2. Use a larger hook with thicker or double yarn.

      Verwijderen
    6. Hi Joke,

      Echt een heel lief rugzakje. Ik zou het graag maken maar ik kan helaas niet het hele patroon lezen. De links doen het niet bij mij. Kan ik het op een andere manier lezen/krijgen. Verkoop je het misschien?

      Verwijderen
  9. Hallo,
    Ook ik ben aan het haken geslagen.
    Echt een super leuke rugzak.
    Op vakantie wil ik het gaan haken.
    Maar ik kan elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/ ketting.html niet op de computer krijgen.
    Wat nu.
    Groetjes Tonny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tonny,
      Dank je voor reactie en leuk dat je mijn blog bezoekt.
      Sorry dat ik nu pas reageer! Ik had me zelf een blogpauze gegeven (en heb het kunnen volhouden om niet stiekum even dat blad van mijn laptop te kunnen oplichten en aan te zetten...!) Even heerlijk genieten van alle rust.
      Ik kan je geen antwoord geven op jou vraag.... Volgens mij werkt het naar behoren.

      Succes met de rugzak,
      Joke

      Verwijderen
  10. Fijn dat je alles zo duidelijk hebt beschreven.
    Ben gelijk begonnen toen ik het patroon zag,
    en heb er met plezier aan gewerkt.
    Dus mij heb je er in ieder geval heel blij mee gemaakt.
    Toen ik begon wist ik nog niet voor wie,
    ondertussen moet ik kiezen wie hem krijgt,
    ( er zijn meerdere liefhebbers. )
    Ik ga vast nog een kleiner maatje maken voor mijn kleindochtertje
    Bedankt,
    Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!