Pagina's

Volgers

donderdag 11 juli 2013

ALTHEA

 
 
 
Dit breisel was eens iets anders...
 
Twee jaar geleden (kan ook 3 zijn) heb ik op de handwerkbeurs in Zwolle een patroon
met wol gekocht om er een prachtige kraag van te breien.
 
 
 
 
Helemaal enthousiast ben ik er diezelfde avond nog aan begonnen.
De ene na de andere punt werden mooi met die overlopende kleuren.
 
 
 
Met het laatste deel, het aan elkaar breien, dat was even puzzelen.
Bijna klaar.....hmmm, dit kon wel eens te klein zijn?!
En inderdaad het leek wel een kinderkraagje, ik smoorde er bijna in!
Gefrustreerd heb ik het aan de kant gesme... gegooid. (laat ik het rustig houden)
Jasses... denk je iets aparts te hebben is alle moeite voor niets geweest!
 
Maar wacht eens, ik had ook nog een patroon voor een omslagdoek / sjaal gekocht.
Bij deze dame had ik bijna geen keuze kunnen maken uit de patronen.
Alle omslagdoeken waren even mooi!
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de ALTHEA.
 
Ik heb de "kinderkraag" uitelkaar gehaald (helaas geen foto`s van gemaakt)
en er de Althea van gebreid.
  
 
 



 

 
 
FIJNE DAG!
 
 
 
 
 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden en wat erg is zoiets als met die kraag. Ik heb ook de fout gemaakt bij het breien van een vestje voor onze kleindochter. geen proeflapje gebreid en eerst brak de naald al terwijl ik aan de ingewikkelde opzetrand bezig was. Andere naald en daarvan schoot de draad uit het naaldgedeelte, weer ARGHHHHHHHHHHHHHH. toen na 25 cm, lekker gebreid, zonder verder na ted enken, vond ik dat ik toch wel erg veel wol gebruikt had. gaan meten, zijpanden en achterpand werden aan elkaar gebreid, dus het viel niet meteen op dat het echt veel et groot was. Ik heb alles uitgehaald en het licht nu ook in een hoek, ik heb er even geen zin in!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grrrr. Ik had op antwoord willen drukken, maar nu staat het onder reacties!

      Verwijderen
  2. Ha, Boukje! jij bent er vroeg bij. Volgens mij was ik niet eens klaar met het berichtje schrijven en jij heb je reactie al gepubliceerd! Erg leuk hoor dat je reageert. Ik heb regelmatig dat er iets fout gaat en ik weet nu dat wanneer het de 2e keer ook fout gaat, dat ik het rustig allemaal opnieuw kan doen en VOORAL NIET DOOR MOET GAAN! het is net of er een soort van "Breiengeltje" op m`n schouder zit te controleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sjaal is heel mooi. En qua maat is de kans op fout gaan bij een sjaal kleiner. Alhoewel.... ook daarover ben ik nog wel eens aan het puzzelen ;-).
    Het kleindochter-vestje van Baukje heb ik volgens mij ook geprobeerd, had namelijk exact hetzelfde: veeeel te groot en zag het "pas" na 15 cm. Ligt ook in de hoek. Hoort niet eens bij de WIP's. Zelf het uithalen en er iets anders van gaan maken trekt niet.
    Nee, vrolijk met weer iets nieuws bezig is veel leuker!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!