Pagina's

Volgers

maandag 15 juli 2013

GIVE-AWAY EN ROOSJE met patroon.

Roosjes zijn en blijven mooi!
 
 
 
Dit roosjes patroon stond beschreven, maar was zo klein dat het niet te lezen was....
Ok, zelf maar weer aan de slag wand ik moest met alle geweld dit schattige roosje HEBBEN!
 
Eerst even dit....
Vandaag een piep klein, ieniemienie feestje.....dit is mijn 50ste blogberichtje!
Ik weet niet of het een mode verschijnsel is, maar ik zie in dit blogwereldje steeds weer
dat ieder die iets te vieren heeft, een GIVE-AWAY organiseert!
Nu ben ik niet zo`n kudde dier die met alles mee moet gaan.
Maar het is natuurlijk wel leuk als je iets weg kunt geven en er anderen blij mee kunt maken!
 
Wat ik geef is (nog) een verrassing
en wanneer ik dat doe hangt een beetje van de nieuwe volgers af!
Wanneer ik 25 volgers heb, wil ik 2 pakketjes ? onder alle volgers verloten.
Laat een berichtje achter en gewoon volger worden!
 
En dan het patroontje..... 
 
Knop:
 1.  6 vasten in een magische ring.
 2.  2 vasten in elke vaste. (12)
 3.  4 vasten meerderen. (16)
 4.  16 vasten in de achterste lusjes.
 5.  16 vasten in de achterste lusjes.
 6.  16 vasten.
 7.  2 vasten, 2 vasten samen haken, 3 x herhalen  (12)
 8.  6 x 2 vasten samen haken. (6)
 9.  6 x 2 vasten in 1, afhechten. (12)
 
Vul het knopje en rijg een draadje door toer 8, dichttrekken en afhechten.
 
Binnenste 3 blaadjes, in de (voorste lusjes) 4e toer van de knop:
 1.  16 + 2 vasten meerderen. (18)
 2.  1 vaste, 2 vasten in 1, 1 vaste, 2 vasten in 1, 1 vaste, 1 halve vaste. 2 x herhalen (24)
 3.  1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes in 1, 1 vaste, 2 stokjes in 1,
      1 half stokje, 1 vaste 1 halve vaste. 2 x herhalen (30)
 4.  1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes in 1, 2 stokjes in 1, 1 vaste, 2 stokjes in 1,
      2 stokjes in 1, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste. 2 x herhalen (42) afhechten.
 
Buitenste 5 blaadjes, in de (voorste lusjes) 5e toer van de knop:
 1.  3 vasten, 2 vasten in 1. 4x herhalen (20)
 2.  1 vaste, 3x 2 stokjes in 1. 4x herhalen (28)
 3.  1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes in 1, 1vaste en 2 stokjes in 1,
      1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste. 4 x herhalen (50)
 4.  1 vaste, 1 half stokje, 2 x 2 stokjes in 1, 1 vaste, 2 x 2 stokjes in 1, 1 half stokje,
      1 vaste, 1 halve vaste. 4 x herhalen. Afhechten.
 
(Het rechter roosje is gehaakt met gesplitst katoen en haaknaald no. 1.00 en was een probeersel.)
 
Zaterdag ben ik in Sneek even bij Katrein Kunst haar winkeltje geweest.
Wat een leuk lief, klein, knutsel-frutsel winkeltje!
Het is nog net geen....
"In de winkel van sinkel,
is alles te koop.
Hoeden en petten
en damescorsetten.
Drop om te snoepen
en pillen om te poepen".
 
De moeite waard om even binnen te kijken!



Even verderop stond haar fiets

 
 
Met een enorme gepimte fietsbel!
 
Fijne dag!
 
(pssst, Elke heeft ook een give away)



15 opmerkingen:

  1. dan doe ik ook eens gek en laat je weten dat ik graag meedoe met je give away (heb ik dus ook nog nooit gedaan, zowel opgeven als weggeven haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe natuurlijk mee !!!!! ben gek op verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo ik ken die winkel van Katrienkunst via Akkelien van de Breimeisjes. Spijtig dat het zo ver is, anders was ik daar al lang geweest. Ben wel via internet al eens gaan piepen. Volger ben ik al dus doe ik graag mee voor je verassingsgive away. Veel succes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk is het he! Het bloggen, ik raak er verslaafd aan, hihi. Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou wat gek, ik dacht dat ik al volger was...? Maar goed, nu dus sowieso via blogger - haha.

    Leuk dat je iedereen mee laat doen! Ben benieuwd naar je verrassing!

    Groetjes, Emilie
    (ateliereem.blogspot.com)

    ps: dank voor je reactie op mijn granny-tas vraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je mijn blog gaat volgen..... Natuurlijk ben ik dan nieuwsgierig naar jouw blog, dus volg ik jou nu ook ;-)
    En ik doe graag mee aan je give-away!

    Groeten van Felisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Joke! Ik ben meteen even bij je 'op bezoek' gekomen, hihi! Wat een prachtig roosje, heb nu al zin om 'm te proberen, en ik doe natuurlijk ook graaag mee met je give-away, super leuk!!

    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Joke,
    Leuk dat je op mijn blog was!
    Ik doe graag mee met je give-away, spannend!! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé Joke merci om langs te komen :)
    Je hebt een volger bij maar ik ga deze give-away aan mij laten voorbij gaan, zo hebben de andere dames meer kans ;)
    Nog een heel fijn weekend ..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Joke, je hebt laatst mijn blog bezocht. Dan ben ik toch altijd benieuwd wie daar achter schuilt. Nou jij dus.... Wat een mooi patchwork zie ik hier. Of is het een quilt? Ik weet het verschil niet. Heb jij dat gemaakt??? Heel mooi!!! Dus daarom heb je er weer een volger bij.
    Dan waag ik ook maar een gokje (maar ik win nooit) en doe mee aan je give away. Veel hobbyplezier!!
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe graag mee met je give away! Leuke blog! Het parkietje heb ik van je gemaakt. Leuk!
    Ben meteen volger geworden. Nog 1 te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig dat roosje, dankjewel voor het patroon. En natuurlijk doe ik graag mee met de giveaway...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heee Joke! Ik heb vandaag geweldig leuke post van je mogen ontvangen, prachtig allemaal, ben er heel erg blij mee en er volgt uiteraard nog een blogje over, maar bij deze alvast heel erg bedankt!!! Leuk dat jij ook een blog hebt en ben bij jou eveneens volger geworden, ik zie dat je ook nog eens een Give Away hebt...helemaal leuk, ik doe mee (val met mijn neus in de boter:-)!
    Ik kan alleen je ID nummer niet vinden om door te geven dat ik de post heb ontvangen bij Tante Jannie's postkamer...zou je mij die nog even door willen geven via m.kuijper(at)maakhetff.nl dan kan ik de post als ontvangen aanmelden!

    Schattig roosje trouwens, bedankt voor het patroontje!!
    Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whaaaa sinds ik op het web ging zoeken naar leuke haakpatronen kwam ik allemaal leuke blogs en van alles en nog wat tegen, kom gewoon niet meer aan iets anders toe (-: Smul me suf, Bedankt voor je schattige patroontjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!