Pagina's

Volgers

maandag 5 augustus 2013

BAMBOE

 
Tussen de opgeslagen spullen
(rommel wil ik nog net niet zeggen) vond ik een koffertje met kleine vliegertjes
en deze 2 didgeridoo`s......
 
 
 
die ik ooit zelf heb gemaakt van een bamboe paal.
Met een beetje oefenen komen er prachtige klanken uit
alleen ben je er wel een paar goede longen voor nodig.
Het is heerlijk om ergens in een rustige omgeving wat oer geluiden uit
zo`n pijp te blazen!
Met een groot mes heb ik destijds de paal gekloofd, de tussenschotjes verwijderd,
weer aan elkaar gelijmd en met bijenwas er een mondstuk opgezet.
 
 
 
Versierd en gelakt is het ook nog een leuke decoratie.
 (Op YOU TUBE is een leuk filmpje te beluisteren:
Didgeridoo Adèle & Zalem - didgeridoo duet / teaster 2013)
 
En als ik het over bamboe heb, spookt er weer van alles door mijn hoofd!
Ik zou er nog zoveel mee willen doen....
en wat ik al niet gedaan heb.....
Man lief had een hobby waar ik ook vaak mee bezig was.
"Vliegeren".
 
Manlief vliegerde en ik maakte ze.
Van MEGA GROOT (zie hier) tot mega klein.
 
 
Mijn voorkeur gaat uit naar de Chinese vliegers met bamboe geraamten.
Bamboe is super sterk en laat zich gemakkelijk splitsen.
Boven een vlammetje laat het zich prima buigen.
 
 

 
Dit was een geraamte uit een rijstpapieren parasolletje.
Het voordeel van dit gerecycle bamboe is dat het al groten deels is gesplitst.
hier heb ik deze centipede van gebouwd.
 
 
 
Deze kleine centipede is met zijn 30 cellen 3 meter lang.
Het kopje is 4 cm groot.
 
Onderstaande draak is iets groter
en heeft 25 cellen. 
 
 

 
 


Een centipede vliegt zo....
 
 
En dit is wat er in het koffertje zit....
Mini vliegertjes!
 
Gerecyclede plastic zak vliegertjes,
papieren vliegertjes en 
bamboe geraamtes bekleed met "sinaasappel papiertjes"
Vroeger zaten er om sommige sinaasappels en mandarijnen papiertjes,
gladgestreken is dit super dun en licht materiaal.
 





 
 
Vanwege artrose is manlief gestopt met vliegeren
alles ligt op zolder te wachten tot.....?
 
 
Fijne dag!
 
 


 

 
 
 
 
 
 


5 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend leuke spulletjes allemaal
    kleine vliegertjes maken zie ik ook nog wel zitten dat lijkt me wel tof. Nooit over na gedacht eigenlijk.

    Ik kreeg ineens een idee, maar ik weet niet of het werkt. Maar als je bakpapier hebt en je smeert dat in met olie om er vervolgens met inkt overheen te gaan heb je een soort glas in lood effect. Maar of je er mee kan vliegeren dat weet ik niet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaaa, dit is nu net wat ik hoopte... het inspireert anderen!
      Ik denk dat het prima kan!
      Het is niet sterk maar wel een licht materiaal!
      Laat je het resultaat eens zien?

      Succes
      X Joke

      Verwijderen
  2. Ja dat is nog eens een speciale hobby !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi!!!!!!!!!! Die uil en dat zeilschip, niet te geloven zo mooi!!!!!!!!!!! Ik kreeg vandaag je superleuke pakje. Enig om zulke post te krijgen. En die ketting met gehaakte theeservies is nog veel leuker dan op je blog. het is echt zo schattig, zo fijntjes. heel veel hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Joke, ik ben op je blog beland door het "tante Jannie-pakje" dank, dank, dank! Wat leuk en gevarieerd. Ik ben wat laat met mijn reactie, want ik ben net een week weggeweest met de Zonnebloem als vrijwilliger. Helaas kan ik het pakje niet melden bij tantejanniespostkamer, want je hebt je code nergens vermeld. Mail m maar naar h.a.koster@online.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!