Pagina's

Volgers

zondag 11 augustus 2013

STEENTJES PIMPEN

In 2 eerdere blogjes heb ik al eens een paar foto`s van
beschilderde steentjes laten zien.
Ik blijf het leuk vinden om iets uit de natuur een klein beetje te veranderen.
Het zoeken naar geschikte steentjes is voor mij een prettig tijdverdrijf
waar ik dan ook uren zoet mee kan zijn.
In een rivierbedding liggen er vaak zat
en juist deze zijn door het stromende water al mooi glad geslepen.
(Je kan natuurlijk ook naar een tuin centrum gaan en uit de grind bergen de mooiste stenen halen,
maar dat is voor mij geen voldoening!
Ik wil ze zelf uit de natuur halen.)
Met etui`s viltstiften, keurpotloden, nagellak, acryl verf, enz, ga ik aan de slag.
Hoe gladder de steen des te beter!
De contouren lichtjes met een potlood getekend,
kleuren en daarna de lijntjes aanzetten.
Om een steen mooi te houden lak ik ze met nagellak.
(Maak wel even een proefje! Nagellak wil nog wel eens een kleurstof oplossen.....)
 
 








 
Met dit kosten loze materiaal is zo veel meer mogelijk......
 
 
Grappige versieringen
 
 
Leuke tuin versieringen

Straat versiering

 

Decoratie
 (in de boom)
 
Decoratief in een schatkistje
(gekocht bij de OUDE AARDE in Giethoorn)
 

 
Bij aankoop van stenen krijg je een mooie duidelijke lijst
met de namen van jou stenen en waar ze vandaan komen.
 
FIJNE DAG!
 



7 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,wat is dit kleurrijk en creatief,gewéldig leuk om dit te zien en volgens mij ook om mee bezig te zijn ,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om ze te zien, en om te maken denk ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh wat mooi zeg , ben sprakeloos ..
    En die uilensteentjes , een must have voor mijn verzameling , zo gaaf !
    Echt , wat ben jij een kunstenaar , wauw!
    Ben zeer groot fan van je werk meid xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je lieve, lieve, lieve reactie!
      Het is leuk om te doen, te hebben, te zien en te voelen!
      Het is een (bijna) kosten loos tijd verdrijf, geeft een heerlijk gevoel, kleurrijk om te zien en het voelt zo lekker glad dat ik het bijna niet kan laten om steeds weer even in dat bakje te graaien.
      Wat is er leuker dan de natuur iets van jou te geven......
      Zoek in de natuur een willekeurige steen, zet er iets op met stift. (een boodschap, tekening, of zo maar iets) en leg hem terug.
      Er zullen velen zijn die geïnspireerd worden?!

      X Joke

      Verwijderen
  4. Wat prachtig Joke, Die uiltjes en dat fijne tekenwerk. En dat vogeltje......wat ben jij creatief !!!! Foto 6 is voor mij een TOPPER, al die mooi steentjes bij elkaar, wat zal dat leuk zijn om ze te zien liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke ideeën met stenen. Dat met die oogjes kan ik ook nog wel. En stenen en schelpen sleep ik ook altijd mee naar huis van de vakantie dus die heb ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je goed bezig! Ik vind het erg leuk om te zien wat je allemaal met steentjes kunt doen. Daar zou ik nou nooit op komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!