Pagina's

Volgers

maandag 2 december 2013

2e HESJE

 
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blogje heb geplaatst.
Om niet teveel uit te weiden.... ik ben van de "goede" lappenmand in de
"foute" lappenmand terecht gekomen. Na 2 operaties ben ik gelukkig weer aan het "oplappen".
 
Ik heb niet stil gezeten hoor!
De ene dag ging het met iets meer zin dan de andere. Het patroon van het hesje is nog niet helemaal af.
Een patroon uittekenen valt erg tegen, zeker als er verschillende elementen in zitten, en wat denk je van een beschrijving? Tijdens het haken van mijn 2e hesje heb ik steek voor steek op papier gezet....
Het boven stukje moet ik nog wat netter uitwerken, maar ik wil je nu al vast een deel van het patroon geven.
 
Voor dit patroon (maat 40 - 44) heb ik 6 bolletjes Larra katoen gehaald
en heb haaknaald no. 2 gebruikt.
Voor de onderste rand begin je met een magische ring, haak 3 lossen en 3 stokjes, 9 lossen en zet deze vast aan het laatste stokje, 3 stokjes, 9 lossen (vast zetten), 3 stokjes, 9 lossen.
Neem voor het volgende rondje een stukje draad van +/- 15 cm, voor een nieuwe magische ring.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Bij het 10e rondje haak je terug.... 
 
 
 
 
 
Haak voor de onderste rij 10 rondjes en voor de 2e, 9 rondjes.
Voor het voor en achterpand is de onder rand gelijk.
Na 4 toeren verbreek je de draad, trek de magische ringen dicht en hecht de draden af.
Voor de 5e toer, begin je weer onderaan de rechter kant.
(Voor de linker kant haak je in spiegelbeeld
 
 
 
 


 
 

 
Ik hoop snel de rest van het patroon te kunnen tonen!
 
O ja, ik heb een leuk pakketje in de give away gewonnen bij
 
FIJNE DAG!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!