Pagina's

Volgers

maandag 8 augustus 2016

ROODBORSTJE (breipatroon)

Dit bericht heb ik in 2013 al eens geplaatst
maar toen zonder patroon.
 
 
Wat kan ik toch genieten van de vogeltjes in onze tuin.....
Eergisteren was Robin er ook weer! Dat hele kleine parmantige felle vogeltje dat zich niet laat verjagen door al die andere.
 
Uit het boek "75 Vogels, Bijen en Vlinders"
 van Lesley Stanfield heb ik al eens
een aantal Pimpelmeesjes gebreid.
 
In een exemplaar van Flow kwam ik een Roodborstje tegen,
die van hetzelfde patroon als de Pimpelmees was gebreid.
Het patroon heb ik iets aangepast.
Een Roodborstje is iets dikker en zijn kopje is wat platter.
 



 
 Helaas is door het scannen het patroon wat minder duidelijk.
(het originele patroon kan ik jou mailen!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
 




8 opmerkingen:

  1. Ooo die wil ik ook ooit nog eens maken (tijd te kort...)
    Ze zijn hel mooi gemaakt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is zo mooi, ik heb dat boek ook maar er nog nooit iets uit egmaakt. Het vogeltje leek me best ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit Joke, roodborstjes in de tuin, dan is de winter toch echt begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Echt schattig! Vorige week heb ik echt genoten van een paar meesjes in onze tuin :D
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You are making stunning little creatures!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!