Pagina's

Volgers

dinsdag 8 april 2014

DE HOBBYKAMER VAN MOEDER

 
Ziezo!
Onthou deze spreuk.....
voordat je verder gaat lezen!
Ik wil je graag de hobbykamer van mijn Moeder (80) laten zien.
Niet dat het er rommelig is maar wel erg VOL.
 
Alles is geordend en er word niets,
maar dan ook helemaal niets weggedaan!
Ook al staat het er vol, Moeder weet het nauwkeurig te vinden!
 

 
Ze is "van alle markten thuis"
en draait nergens haar handen voor om.
Wat ze ziet slaat ze op, om er later iets mee te doen.
Quilten,
kleding maken,
haken, breien,
schilderen, enz.
 

Een gequilt bedden sprei voor achter klein dochter Quinta.
 

(detail uit de sprei) 
 
Breien, hoe fijner moe mooier.
 
Wie is er niet verlieft op een beertje?
Van alle soorten stof....

 
 
 
 
Deze vind ik wel heel erg mooi!
Met minuscule kleine steekjes....
 
O, even niet naar die blote man kijken.
Het is niet haar gewoonte om een Barbie bloot te laten hoor!
Ze krijgen allemaal een garderobe.
 
Met een kwastje verf op een paar oude plankjes
 laat ze de natuur weer bloeien,
 
en de vogeltjesfluiten.
 Tja, ik kan zo nog wel even door gaan...
 
Fijne dag!



10 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is echt heel tof !
    Proficiat aan je moeder, wat een talentvolle dame !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een CreaBea is jouw mama, super om haar kamer een keer te mogen zien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Joke, de tranen sprongen in mijn ogen, wat ontzettend fijn om zo'creatieve moeder te hebben. De mijne was ook erg creatief maar alleen heel veel te vroeg gestorven, ik was pas 17 maar heb toch wel haar talenten geerfd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat spijtig dat je je moeder zo jong al hebt moeten verliezen.
      Toch een geluk dat de appeltjes niet zo ver van de boom rollen en je haar creativiteit hebt geerfd en kan gebruiken!

      Verwijderen
  4. Ooo wat een prachtige hobby kamer. Wie zou daar niet verliefd op worden. Zalig om zo een creatieve ma te hebben. Ik geniet ook van die luxe.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is geen rommelkamer!! dat is het Walhalla gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij schrijft wat ik denk!
      Ben het roerend met je eens.

      Verwijderen
  6. wat een ongelooflijk creatieve moeder heb jij. Ze heeft het heel mooi voor elkaar in haar hobbykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat moet dat leuk zijn om samen je creativiteit te delen!! Zulke mooie dingen maakt je moeder, net als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jee, als Moeder dit leest, bloost ze net zo als mij en ja, het is volop genieten. Als ik bij haar ben moet ik eerst even in dat kamertje kijken waar ze mee bezig is! Vaak zijn we ideeën aan het uitwisselen of geven elkaar advies. Ook als de achter klein kinderen op bezoek komen, dan is de eerste run naar dat kamertje.... (waar ook zij heerlijk mogen knutselen) "De appeltjes rollen niet zo ver"!

      Verwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!