Pagina's

Volgers

maandag 14 april 2014

FORT KIJKDUIN EN DE BOLLENVELDEN

Gisteren hadden we zin om een strand wandeling te maken!
Meestal rijden we dan naar Grote Keten of Callantsoog,
maar deze keer zijn we naar Den Helder gegaan.
Een tijdje geleden had ik een stukje over Fort Kijkduin op tv gezien
en dat leek mij erg interessant.
Daar zijn we dus eerst geweest.
 




 
 

 
 Via een loodstijl ijzeren trapje kom je op het hoogste punt van het Fort
en hier heb je een prachtig uitzicht over de Noordzee!
 

 
Het Fort heeft boeiend  museum
en  een leuk zeeaquarium.
 



 
 Nog nagenietend buiten gekomen wilden we nog even naar het strand.
Langs deze toren wilden we naar beneden....
 
 
maar de koude wind en een betonnen kustlijn hielden ons tegen.
Hier zou je prima kunnen wandelen
maar dat zand en die schelpjes vind ik veel mooier!
                                                                                                                     
            
We besloten terug te rijden via die mooie bollenvelden.
                                                                                                                                                    






 
Deze tulpen lijken van ver af op Pioenrozen
en had ik nog niet eerder gezien.


Even een kiekje van ons Campertje.
(We hadden hem liever midden in het tulpenveld gezet!)
  
Via de afsluitdijk

en de Workumer waard terug naar huis.
 

 
 
 

 
 
FIJNE DAG!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!