Pagina's

Volgers

vrijdag 11 april 2014

JEANS KUSSEN

De zitting van mijn leren stoel word er niet beter op.
Om deze een beetje te beschermen wilde ik er een kleedje of een kussen in maken.
Een kleedje blijft niet liggen, daar was ik al snel achter.
Het moest iets zijn dat stevig is
en iets wat zwaarder is dan een lapje stof....
Nu was ik bezig en een proefwerkje te haken van reepjes spijkerbroek.
 
 
 Van een paar oude stretch broeken (met uit gelubberd zitvlak) heb ik de goede delen geknipt
Deze stukken in repen geknipt van 2 cm breed.
Dit bleek te breed te zijn en heb ze gehalveerd naar 1 cm breed.
 
 


Tijdens het haken rolt de jeansreep eigenlijk vanzelf dubbel.


 
Was er niet echt tevreden over....
Heb het even laten rusten.....
en ben er uiteindelijk toch mee door gegaan.
 
 
En dit is het geworden!
Een vrij stevig dekje (zonder vulling) wat mooi in vorm blijft na het opstaan uit de stoel.
 
 
Aan de achterkant heb ik wel een dubbelstuk stof gemaakt
zodat ik het ook zou kunnen gebruiken als een (dikker) kussen.
 

In het midden van de (oude) naad heb ik een stukje open getornd voor een eventuele vulling.
 
 
Een lieve groet van
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!