Pagina's

Volgers

zaterdag 3 mei 2014

BESCHUIT MET MUISJES

Na boodschappen te hebben gehaald roept manlief al in de gang dat hij een kadootje voor me heeft.
Vanaf een afstandje van 2 meter word er een zakje op tafel gekwakt...... Mannen!
Een doorzichtig zakje met een baby-knuffel-doekje!
Ik kijk verbaast en vraag waar die vandaan komt......
Gekregen bij de boodschappen!
Gelijk schiet het weer door mijn hoofd dat ik nog wat wil maken voor iemand die zwanger is.
In het verleden maakte ik een vaak beschuit met muisjes van vilt
als kraam-kadootje op een geboortekaartje,
En juist deze wilde ik nu gaan haken.
 
 
Eerst even een proef modelletje....
Ietsiepietsie veranderen en gelijk alles opschrijven!
 
TADAAAA....
 
Hier ben ik tevreden mee!
 
 
Als ik zwanger was zou ik i.p.v. geboortekaartjes, deze muisjes haken.
Naam en geboortedatum op de achterkant
en op een bijpassend labeltje de rest van de gegevens.
Heb ik iemand op een idee gebracht?
Ik hoor en zie het graag!
 

Bovenkant van de beschuit:
 
1.  8 vasten in een magische ring,
2.  In elke vaste, 2 vasten, (16)
3.  In elke 2e vaste 1 extra, (24)
4.  24 vasten,
5.  In elke 4e vaste 1 extra, (30)
6.  In elke 3e vaste 1 extra, (40) sluit de toer met een halve vaste.
7.  (Zijkant) 40 vasten in de onderste lusjes (niet in het achterste lusje)
8.  40 vasten, afhechten.
 
Onderkant van de beschuit is gelijk aan de eerste 6 toeren van de bovenkant.
 
Boterlaagje: is gelijk aan de eerste 5 toeren van de bovenkant.
 
Muisje:
1.  8 vasten in een magische ring
2.  8 vasten
3.  3 vasten, 1 vaste in het achterste lusje (oortje), 1 vaste, 1 vaste in het achterste lusje, 2 vasten
4.  8 vasten
5.  1 vaste,  2 vasten samen haken, 2x herhalen, 1 vaste (5), afhechten.
 
Oortje 2x:
In het lusje van de 4e toer, 2 lossen, 3 stokjes, 1 half stokje, afhechten.
 
Afwerking: Naai de bodem van de beschuit aan de bovenkant en vul deze. 
                   Borduur stipjes of naai kraaltjes op de boterlaag.
                   Naai de boterlaag op de beschuit met hier op het muisje.
 
 
FIJNE DAG!

 
 
 
 
    

 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee van die beschuitjes. Ik zal het niet meer doen want ik heb net gisteren de verjaardag van mijn puber gevierd. Op baby's zit ik niet meer te wachten haha. Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de baby tijd al lang gepasseerd. Maar ik vind het wel heel mooi gedaan.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg leuk en bedankt voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met welke naalddikte heeft u dit gehaakt.

    mvg Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De naalddikte hangt een beetje af van de dikte van het garen en hoe strak je haakt. Meestal gebruik ik katoen en gebruik ik naald 2,5 of 3. Misschien handig om even een proef stukje te haken?

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!