Pagina's

Volgers

zondag 11 mei 2014

FIJNE MOEDERDAG!

Uit een oude Libelle heb ik ooit dit knipsel gehaald.
Op een beige ondergrond, met een kantje en een paar poëzieplaatjes
tot deze kaart verwerkt en aan Moeder gegeven.
Het hangt bij haar in de hobby kamer
en wanneer ik het weer zie hangen moet ik het even lezen
en krijg daarbij elke keer weer een warm gevoel!
 

        MOEDER
 
Ogen die stralen naar `t teer roze wiegje,
Ogen, die lachen naar `t kindje zo klein,
Ogen, die zeggen: Ik zal voor je waken:
Zo kijken moeders ogen alleen!
 
Handen die werken; handen die brengen
Je veilig voor `t eerst naar de schoolbanken heen;
Bezige, helpende, troostende handen,
Zo zijn moeders handen alleen!
 
En word je groter en kijk je bewuster
Naar het leven en streven om je heen,
Dan is het haar stem, die je waarschuwt en raadgeeft;
Zó praten kun je met moeder alleen!
 
Een hart, dat denkt; Voor jou wil ik `t beste;
Dat deelt in je blijdschap, dat meelijdt in smart;
Dat bidt voor een mooie gelukkige toekomst;
Zo is van binnen een moederhart!
 
,, Moeder, `k verlaat wel - ouder geworden -
Jou en je huis, zo is `t aloude lied.
Maar, lieve moeder, jouw ogen en handen,
Jouw stem en je hart, die vergeet ik niet!
 
                                        H. C. Bruggeman Weeda
 

1 opmerking:

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!