Pagina's

Volgers

dinsdag 8 juli 2014

ANWB-PONSJO

Ooit heb ik een Human Nature ponsjo bij de ANWB gekocht
Heerlijk warme wol!


Maar ik droeg hem niet.
De kol prikt en was veel te warm en te hoog.
De mouwen waren ook veel te lang en de lengte van het geheel iets te kort.




Nu heb ik al vaker gedacht, dat moet ik toch eens veranderen.
Helemaal vergeten is het in de kast blijven hangen!

Een week geleden werd ik herinnerd aan de ANWB ponsjo
door (de kleuren van) deze foto van Maddy (klik).

 
Dit patroon (klik)  heb ik opgeslagen
maar voor ik er aan zou beginnen heb ik
de ANWB ponsjo weer uit de kast gehaald en gedeeltelijk gesloopt.
Een hele toer om een begin te vinden......
De mouwen ging redelijk,
maar de kol bleek er onderste boven te zijn opgezet.
Deze heb ik dus doormidden moeten knippen.
De steken op een hulpdraad gezet en de rest afgeraffeld.
PFFF, wat een werk.....!

 Het was even puzzelen en meten om precies
uit te komen met het overgebleven garen.

 Precies genoeg om er nog een klein stukje mouw aan te zetten.

Het is nu iets langer, de mouwen korter
en de kol korter en iets ruimer zodat het minder prikt.
Ik hoop dat ik hem nu wat vaker kan dragen!

Fijne dag!



8 opmerkingen:

  1. Jij durft!!!!! Ik denk niet dat er aan zou zijn begonnen. Maar je hebt nu wel eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een creatieve oplossing! Geeft vaak zoveel voldoening als je iets op deze manier kunt aanpassen. En nog leuker geworden ook door de combi van haken en breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een slimme oplossing!
    En hij is echt heel erg mooi geworden.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat noem ik nu creativiteit! Je moet wel even moed hebben om de schaar erin te zetten, maar het resultaat is super mooi!
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad dat is nog eens creatief. Ik hoop dat je er nu nog veel plezier van zult hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat heb je goed opgelost ;o), leuk om bij je te lezen en gezellig dat je ook bij mij bent langs geweest.
    fijn weekend,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig dat je door de kleuren van mijn sjaal weer aan de poncho dacht! Ik vind het knap dat je dat hebt aangedurfd om te veranderen, hoop dat je er nu wel veel plezier van gaat hebben, want hij is wel errug leuk!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!