Pagina's

Volgers

dinsdag 7 oktober 2014

FREUBEL-ROOS

In dit blogje wil ik iedereen bedanken voor
al die positieve reacties onder mijn berichtjes.
Soms vind ik het eigenlijk niet de moeite waard om iets te plaatsen en sta dan versteld dat er toch weer enthousiast gereageerd word!
DANK JE WEL LIEVE MEIDEN!
 
Deze keer even geen haken of breien, maar freubelwerk.
Een tijdje geleden liep ik in Kampen langs een winkeltje
waar ze eigengemaakte spulletjes verkochten.
Mijn oog viel gelijk op een vaasje met papieren roosjes!
Ik heb er een paar gekocht en thuis kon ik het(natuurlijk)
 niet laten om er 1 uit elkaar te halen.
Dat is niet gelukt........grrrrrrrrrrrrrrr!
Waarschijnlijk is het gelijmd meteen lijmpistool wand de lijm was keihard.
Ben niet eerder gerust dan dat ik weet hoe het in elkaar zit!
Ja ja, het zal wel een tik zijn maar daar trek ik me niets van aan
ik moet het het zelf kunnen maken....
 
 
 
Voor mijn roosjes heb ik een oud Frans boek gebruikt
gewoon omdat ik die taal mooier vind dan de Nederlandse.
Verder ben je een schaar,  lijm en lange saté-prikkers nodig.
 

 
Knip 3x een cirkel  (8 a 10 cm) in 6 gelijke delen tot een bloem
knip van 1 bloem, 1 blaadje weg,
van bloem 2, 2 blaadjes
en van bloem 3, 3 blaadjes.
 
 
Het enkele bloemblaadje een beetje om krullen
en de zijkanten op elkaar plakken,
schuif het over de saté-prikker en lijm het vast.
 
 
Met de andere blaadjes doe je hetzelfde.
 
Doe tussen elk blaadje een beetje lijm.
 
 
 
Nog even een blaadje aan de stengel en
zie hier, mijn FREUBEL-ROOS is klaar! 
 
 
Crêpe-papier is ook  mooi om roosjes van te maken
maar plakt niet lekker met gewone lijm.... 
 
 
FIJNE DAG!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!