Pagina's

Volgers

dinsdag 28 oktober 2014

GORDIJN



 
 
Helemaal verliefd
op het prachtige fleurige vliegengordijn
van Haak en Kleur.
 
 
 
Net voor mijn laatste vakantie was ik hier aan begonnen
om lekker in het Franse zonnetje
aan verder te kunnen werken.
De bovenkant ging vrij vlot
 
maar die slierten..... die duurden een eeuwigheid!
Maar liefst 113 stuks.
 
Ze zitten er aan!!!!!!!!
Achter het schulpenrandje zijn ze aangehaakt.
Ik ben niet te zuinig geweest
en heb de openingen ertussen
niet te groot gelaten.
Ze moeten tenslotte de vliegen tegen houden.
 
De achterkant.
 
Intussen had ik al een flinke pot met
houten kralen bij elkaar weten te vergaren.
 
 
De twijfel slaat toe........!
Gaat dit wel goed komen?
Alles zit door elkaar!
 
Omdat ik niet onnodig gaten in de muur wilde maken
(op de plaats waar ik het wilde hebben)
heb ik het gordijn uitgehangen bij de trap.
Bijna een uur bezig geweest
om alle slierten uit elkaar te halen.
De paniek slaat toe!!!!!!!
Wat als ik straks alles netjes heb afgewerkt
en opgehangen......
Tig keren door dit gordijn moet en alles zit
WEER IN DE KNOOP?
( en wat als mijn kleinkinderen
 niet van die mooie kralen-slierten kunnen afblijven?
Dat kan ik zelf ook niet maar dat vergeet ik maar even!)
 
Is alles nu voor niets geweest?
Ik zit er nu aan te denken
om de slierten voorzichtig aan de bovenkant
los te halen en in plaats van 1 steek,
nu 2 over te slaan.......
Wel weer een heel werk,
maar helemaal uit halen wil ik (nog) niet!
Wie heeft ervaring met zo`n gordijn?
 
Fijne dag!
Klik hier voor het roodborstje patroon
 
 

6 opmerkingen:

  1. Oh wat erg, ik zie je al zitten met die slierten, hopeloos. Ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Ik heb hier ook altijd ruzie met zo'n gordijn, je blijft erachter haken enzo......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er zoveel werk aan geleverd, ik zou ze toch zo laten en omhoog hangen. De kleinkinderen moeten maar respect voor je werk hebben. Zo een mooi resultaat
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps wat een dilemma maar hij is zo mooi dus ik zou hem toch ophangen , hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jee, wat ontzettend balen!! Na al dat werk eindigen met sliertenknopen!
    Een oplossing is niet simpel. Het enige wat ik kan bedenken is de kralen vooral ook hoog op de slierten vast te maken, zodat niet al het gewicht daarvan onderin zit. Misschien als ze verdeeld zitten over de lengte van de sliert dat dat iets helpt.
    Succes! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er prachtig uit! Ik heb er geen ervaring mee, maar wel de nodige ervaringen over gelezen. Nu je 'm af hebt zou ik het eerst maar eens aankijken hoe het gaat.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Original and colorful !!!
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!