Pagina's

Volgers

zondag 23 november 2014

VAN HET HAAK-PAD AFGEWEKEN

Jaren geleden
hebben we (uit nood) een jaar
in een bungalow op een boerenerf gewoond.
Heerlijk midden in de natuur!


Grofweg zo een beetje in de achtertuin van Evert van Benthem
(Voormalig elfsteden winnaar)
 
Vlakbij Jonen (klik)
 
 Destijds werden we regelmatig gevraagd om de koeien te keren
als ze naar stal moesten om te worden gemolken.
Als er dan zo`n kudde
half dravende melkmachines op je afkomt
krijg je het de eerste keer wel even benauwd!
Maar ach, alles went en je krijgt al snel door dat die lieverds geen kwaads in het bloed zit!
Al zou ik geen vlieg op een koeienrug willen zijn!
Je word onherroepelijk met een beste zwieper,
met die poepkwast die aan de achterkant hangt
van de rug af geslagen
Oké, ik heb respect voor die lekkere lodderig kijkende dames gekregen!
 
Ik ben even van mijn (haak) pad afgeweken
en heb de breipennen weer opgezocht.
Afgelopen week kreeg ik een telpatroon van Tineke en daar ben ik nu mee bezig.
 
 
FIJNE ZON-DAG!
 

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er nu al leuk uit. . Toen de boer bij ons aan de overkant nog koeien had moesten ze ook regelmatig verplaatst wordenen dan rende er een horde koeien lngs ons hek. Ik was toch altijd een beetje bang dat er eentje van het pad zou afwijken om bij ons op bezoek te komen, is nooit gebeurd hoor......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat wordt heel leuk!
    Breien is ook altijd fijn om te doen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!