Pagina's

Volgers

dinsdag 25 november 2014

PEPERNOTENVLEES

 

Zaterdag's gaan we vaak de polder in om verse groeten te halen
en zo kwam ik dit weekend met o.a. een grote zak uien thuis.
Het is er wel weer tijd voor....
Hachè!

Aan de Hachè heb ik deze keer wat Pepernoten toegevoegd
waardoor het iets zoeter en dikker word.
PEPERNOTENVLEES  DUS!

Voor 6 /8 personen:
600 gr runderlapjes in kleine stukjes gesneden
1 a 1,5 kilo uien grof gesneden
2 zakjes hachè kruiden
 olie
vleeskruiden
laurierblaadjes
azijn
pepernoten

vlees met vleeskruiden en olie 30 minuten laten intrekken,

en bakken (zonder olie of boter) in een ruime vleespan

De uien (deel voor deel) aanfruiten en bij het vlees voegen.


Hachè-kruiden en laurier toevoegen en een tijdje lekker laten pruttelen.
 


Laurieblaadjes verwijderen.
Naar smaak pepernoten toevoegen,

laten smelten en goed doorroeren.
Tot slot wat azijn naar smaak.

Hmmmm, dat ruikt en smaakt heerlijk!

FIJNE DAG!




 


6 opmerkingen:

  1. Ik krijg al trek! :-)
    Jij ook een fijne dag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de foto's krijg je al trek . Wij eten een Franse variant met linzen en door de slager gemaakte rookworst. Dan lust je nooit meer Unox worst hoor......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaa, ja die Franse slagers kunnen er wat van!

      Verwijderen
  3. Ha, dat staat ook bij ons op het menu vandaag. Maar zonder pepernoten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haché, ik denk dat wij dat stoofvlees noemen. Ziet er erg lekker uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me heeerlijk! En wat een schattige kleine Sint en Piet!
    Fijne weekend! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!