Pagina's

Volgers

dinsdag 9 december 2014

BOEEEEEE.

Yep, Bertha 1 is klaar!
 
 
Heeft ze geen lief koppie?
 
Het is een vrij gemakkelijk breipatroon
waarbij je wel goed moet tellen.
 

 
 Breien doe ik de laatste tijd niet zo veel meer
en dat is aan het inbreien ook wel te zien.
Ik baal ervan dat het nu zo duidelijk te zien is
nu Bertha 1 gevuld is!
 
Toen mijn kleinzoon (6) haar zag
zei hij; Oma dat lijkt wel een geit!
Euh ja, ze heeft wel wat een  klein koppie met grote oren!
Ik denk dat de horens, oren en ogen
 wat hoger geplaatst moeten worden!?
 
Voor dit patroon heb ik gewoon haak katoen gebruikt
Niet echt mooi en wil het patroon nog een keer breien van een mooi zacht breigaren.
(en eerst even een proeflapje breien!)
Het patroon is al heel vaak opgeslagen
en dat maakt me wel heel nieuwsgierig naar jullie koeien!
(nog een paar koeienfoto's) 
 
FIJNE DAG!
 
 

Sneeuwpoppetjes van pinda`s.
(leuk om met kinderen te maken)
 
 



17 opmerkingen:

  1. Ik vind je koe wel mooi gelukt! Het koeienhoofd is erg mooi!
    Leuk, die pinda-sneeuwmannetjes.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaah die pinda's zijn grappig maar je koe is een dotje. Inderdaad een heel lief kopje..Bij glad katoen is het inbreien inderdaad altijd beter te zien als bij wat zachtere, rekbare wol...maar blijft een dotje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, ik vind je koe heel mooi geworden!!! Wat knap! En de pinda sneeuwpopjes zijn echt schattig!
    Fijne dag! Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap gemaakt Joke!! En met het gebruiken van katoen heb je het jezelf wel moeilijk gemaakt natuurlijk. Maar meestal ben je zelf het meest kritisch over je maaksels ;-).
    En die pindapopjes zijn super!! Wat een leuk idee!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet eerlijk toegeven dat die pindapoppetjes van PINTEREST komen. Toevallig had ik nog wat dop pinda`s in huis. In de tafel-la een flesje typex en een dikke rode stift..... en dan is een sneeuwpopje al gauw gemaakt! Lijkt me een super leuk werkje om op woensdag middag met de klein kinderen te doen.
      Groetjes Joke

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige koe! Knap werk, ik doe het je echt niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je koe geweldig leuk! En het komt misschien door het feit dat jij alles van heel dichtbij ziet, maar ik vind het beestje netjes gebreid, gewoon gaaf...
    Katoen breit wel lastiger, ik heb er ooit eens een paasbal van gebreid met inbreimotief en dat zou ik ook niet meer doen.
    Staat dit breipatroon beschreven op je blog, of gaat ie via het telpatroon op de foto?
    Ik houd erg van boerderijdieren, dus misschien begin ik er ook wel aan!

    Groetjes, en geef Bertha nog even een knuffel...
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bertha houd van knuffelen.... Ze heeft gisteravond heerlijk in mij nek gelegen (nekkussentje).
      Ze is lekker zacht en warm. Ik heb geen beschrijving van het patroon wat het in elkaar zetten er niet vergemakkelijkt. Het telpatroon is goed te volgen!

      Groetjes, Joke

      Verwijderen
  7. Aha, ik ben er al achter... Ik had je vorige blogbericht gemist!
    Nou, het patroon is gepind hoor..., veel te leuk om te laten zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat ben je streng voor je zelf. Ik vind het een prachtige koe hoor !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind Bertha een schatje hoor ,knap dat je dat met inbreien zo voor elkaar hebt gekregen....op naar Bertha 2

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Via Annemarie's haakblog kwam ik op je site. Super gaaf deze koe. Ik ga je volgen hoor :)

    Liefs,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een "gait" nouw? Maar hij is wel favoriet...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!