Pagina's

Volgers

woensdag 17 december 2014

CHINEES LANTAARNTJE

 
 
Ik word vaak geïnspireerd door
foto`s van Pinterest en Duitang.
De foto sla ik snel op en
 dan op naar de volgende inspiratie foto.
Zo heb ik vele foto`s zonder bijschrift
en weet dan niet waar ze vandaan komen.
STOM, STOM, dat moet ik toch eens veranderen!
Dit Chinese lantaarntje zit ook tussen
mijn opgeslagen foto`s.
 
Gelukkig staat er de afkomst op de foto! 
Helaas is dit een koop patroon.
Ongeduldig als ik ben,
heb ik geen tijd
om op het patroon te wachten
en heb er zelf maar weer wat van gemaakt.


Het "hoekige" randje dat in het originele patroon zit,
ontstaat waarschijnlijk door er een ring in te plaatsen.
 
Patroon:
 
Rose
1. 21 lossen.
2. haak 20 vasten (begin in de 2e losse)
Wit
3. 2 halve vaste, 3 vasten, 3 halve stokjes, 4 stokjes, 3 halve stokjes, 3 vasten, l halve vaste. (19)
4. 1 halve vaste, 16vasten, 1 halve vaste. (18)
5. 1 halve vaste, 3 vasten, 3 halve stokjes, 4 stokjes, 3 halve stokjes, 3 vasten,  2 halve vasten. (19)
6. Vanaf 1.   13x herhalen. (14 strepen)
( Niet sluiten)
 
Bovenkant / onderkant:
Haak op de bovenkant / onderkant, 1 toer van 28 vasten met rose, en 4 toeren met wit.
Haak met rose 2 rondjes: 14 vasten in een magische ring.
                                          1 vaste, in elke 2e; 1 meerderen (21).
                                          1 vaste, in elke 3e: 1 meerderen (28).
Naai de rondjes in openingen. Vul het lampje met vulling en naai deze dicht.
Maak aan de onderkant een kwastje en trek deze met een lange draad door de lantaarn naar de bovenkant. Haak van deze draad een  op-hang-koortje.
 
 Telpatroon: opzet - 21 lossen
 
     toer 4              o o v v v v v v v v v v v v v v v v o
                             o v v v v v v v v v v v v v v v v o       toer 3
     toer 2           o o v v v l  l  l  s s s s  l  l  l v v v o
                         v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v     Begin toer 1 (20)
                                        
Vanaf toer 1 t/m 4,  13x herhalen (14 strepen)
 



 
                    


Omdat het aan mijn hobby-lamp hangt,
kan ik het ook gebruiken als (tijdelijk)
speldenkussen euh....lampje.                

                                  
FIJNE DAG!
 
Dit patroon is van Nelleke

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!