Pagina's

Volgers

maandag 16 februari 2015

HOLLANDSE ZEGELS EN TEGELS


Als ik bij de kringloop ben, moet ik naar de boekenafdeling.
Even kijken of er tijdschriften liggen die geschikt zijn om totaal leeg te knippen!
Meestal zijn dat de Libelle`s, Margrieten, Flow, Happinez, enz.
Gisteren kwam ik weer met een stapeltje thuis waar weer hele leuke plaatjes inzaten.
Tussen de afval knipsels zag ik ineens
nog een paar stukjes waar ik deze
Hollandse postzegels van heb kunnen maken.
 
 
 
 
 
 
 
 Deze zegeltjes doen me weer denken aan mijn oude baan.
Als 17 jarige ben ik bij de
Koninklijke aardewerkfabriek Tichelaar in Makkum
 gaan werken.
 
Al deze oude panden behoren bij de aardewerk fabriek.
In het derde pand van links zat ik voor de dubbele ramen
tegeltjes te schilderen.

 
Ha, ik had door dat er foto`s werden gemaakt
en keek even over mij schouder.
 
We zaten met 18 personen in deze zaal te schilderen.
 
 
Ieder had zijn eigen plek en opdrachten.
Soms een paar van een serie,
en soms zat je dagen lang molentjes,
bootjes en/of kinderspelen te schilderen.
 
 
 
 
 
Ik heb ook nog een tijdje
borden en andere aardewerken voorwerpen geschilderd,
maar mijn voorkeur ging uit naar de tegeltjes.
 
Deze foto is gemaakt in december 1976.
Het vol talige personeel  met op de voorgrond
Direkteur Pieter Tichelaar
(met tas voor zijn benen.)
 
 
Een plateau uit de beginperiode van de fabriek.
 


 


FIJNE DAG!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!