Pagina's

Volgers

dinsdag 6 oktober 2015

MOCHILA OF TAPESTRY

 
 
Het vervolg op de blog van 5 oktober.
 
Sorry, ik kan er niets aan doen.
Ik weet niet beter,
 ben er mee geboren,
 het zal wel in de genen zitten,
wand heel de familie is KATTENGEK!
 
Alles wat met katten te maken heeft trekt mijn aandacht en zo ook
een foto op pinterest van Sandra Miller Maxfield (klik)
met gratis tel-patroon
 
Sandra heeft de deken gehaakt met stokjes, maar ik wilde juist die nieuwe trent het mochila of tapestry haken eens proberen.
Ik had wol over van 2 dekens die ik deze zomer heb gehaakt.
Precies genoeg voor een klein tasje.
Op Wolplein.nl (klik) staat de uitleg van deze haaktechniek beschreven.
Hoe het komt weet ik niet, maar die katten hellen allemaal over naar rechts.
Wat ik ook heb geprobeert, ik kreeg ze niet recht!

Tijdens de zomer-periode heb ik dus 2 dekens gehaakt.
In de loop der jaren hou je overal bolletjes garen van over die in een doos belanden.
Een deel van deze restjes heb ik aangevuld met Wibra garen en deze deken met African Flowers gehaakt.



Toen deze deken klaar was had ik weer een partij bolletjes over!
Nou dan nog maar een deken.....



 
Dit maal met patroontjes van mijn eigen rugzak (klik).

Op de terug reis van de vakantie uit Spanje hebben we 3 x
overnacht op verschillende camperplaatsen in Frankrijk.
De laatste nacht was het maar 6 graden
en waren we blij dat we deze lekkere warme deken
over ons heen hadden!

De eerste rugzak is van katoen gehaakt
en aardig verschenen door het dagelijkse gebruik.
De tweede net ietsje groter en net even anders. 

FIJNE DAG!

Volop  Paddestoelen in het Waterloopbos (klik)

9 opmerkingen:

  1. Ja, ik zag het gisteren al, dat tasje met katjes. Heel erg leuk! Ik heb dat wel vaker gelezen dat het patroon wat naar rechts gaat hellen bij deze techniek. Ik heb ook wel eens iets gelezen over hoe dat te voorkomen, maar ik weet het even niet meer :-(
    Je dekens zijn ook prachtig, zo kleurig! Daar word je helemaal blij van. En lekker warm :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dekens! En zeker lekker warm, lijkt mij zo :-)
    Je tas is ook mooi geworden. Ik heb deze techniek nog nooit geprobeerd maar wie weet komt daar nog eens verandering in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat knap die tas!!!! Het lijkt me best een klus dei techniek. Ik vind je dekens ook het einde hoor, vooral die tweede is prachrig en dan ook nog een nieuwe rugzak. Het kan niet op. weer een heel inspirerende post, dank ej wel en leuk dat je er weer bent. Zwembad gesloten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het buitenbad is weer dicht tot volgend jaar mei. Het werk werk in het binnenbad gaat het hele jaar door!

      Verwijderen
  4. Wat moooooooooooooi!
    En troost je: ik ben ook een kattengek!!
    Heb je blog vandaag ontdekt, en wow, wat een coole dingen maak je allemaal!
    (Ben je nieuwste volger op Bloglovin' geworden!)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat laat je mooie werkstukken zien zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh die katten zijn leuk! En die afrikaanse bloemetjes ook, leuk om zo'n andere kleurstelling te zien als waar ik zelf mee bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ik helemaal deze blogpost gemist! Wat een superleuke tas is dat met die katten!! Prachtig!!
    Nu gauw de volgende bekijken :-)))
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!