Pagina's

Volgers

zaterdag 12 maart 2016

MIDDEN IN DE NACHT

 
Zo rond midder nacht

 
had ik de slaap net lekker te pakken.
Toen ik wakker werd van een zacht geluid
dat ik niet kon thuis brengen.
DH heeft s`nachts het voordeel van doofheid,
 sliep lekker en hoorde niet wat ik hoorde!
grrrrr, grrrrr,........... grrrrr,grrrrr,..........

 
Op het moment dat ik uit bed wilde stappen
om eens polshoogte te nemen
was het weer stil.
Ik bleef liggen en dommelde weer in slaap.
Tot 3x toe ben ik wakker geworden
van dat zelfde zagende geluid.
 
We hebben nog niet zo lang geleden een
nieuwe buurvrouw gekregen
die af en toe een vriend heeft te logeren.
Misschien hoorde ik HEM door de muur snurken?
Als dat zo is
moet de buurvrouw ook regelmatig
wakker worden van DH zijn geluidsproductie!
Maar haar hoor ik er nooit over.
 
Nog een paar keer ben ik wakker geworden
van andere geluiden
en gaf nu beide buren de schuld!
Als ik haar zie
wil ik haar toch eens vragen
of het ietsje minder kan.
Tot ik vanmorgen
met dikke slaperige ogen
(heel nodig moest plassen)
de trap af rende
en bijna struikelde over
FRIEMELTJE

 
die zat te klessebessen
met een andere muis!
 
Haar nieuwe buurvrouw
van 1 trede hoger!
 


 
Nu versta ik geen muizentaal
maar ik begreep wel
dat zij KRIEBELTJE heet
en dat ze vannacht hulp heeft gehad
om zich ook in onze trap
te huisvesten.
Hulp gehad?
Ja, van TRIP!
TRIP?

(pasfoto van TRIPPEL) 
 
TRIPPEL is haar man
die ligt nu te slapen.
Moe van het zagen, timmeren
en tuin met hekwerk aanleggen.

 
Sorry buur,
jullie waren dus niet schuldig aan mijn slechte nacht!
 
Nu ik een beetje wakkerder ben
vraag ik me af..... 
Waar gaat dit heen?
Niet dat ik het vervelend of akelig vind
dat er nieuwe bewoners zijn
maar ze hadden op zijn minst even kunnen vragen
of het goed was om bij ons in te trekken.
Ze mogen van DH en mij best blijven
maar we moeten natuurlijk wel even wat afspraken maken
wat de huis regeltjes betreft.
  
 
 FIJNE DAG!

 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!