Pagina's

Volgers

dinsdag 8 maart 2016

NOSTALGISCHE NAALDEN

 
Toen we in '78 gingen samen wonen
hadden we het meeste al bij elkaar.
Van huis uit
ook veel mee gekregen
maar op handwerk gebied miste ik toch nog wel wat.
In de jaren 70 waren de gehaakte gordijntjes
een ware rage.
Iedereen was aan het haken om maar de mooiste gordijntjes te maken.
Ook ik heb mijn eerste gordijntjes gehaakt .


Met dit setje naalden.
 
 
 Als je lid werd van Ariadne
dan kreeg je bij een jaarabonnement een setje haaknaalden cadeau.
 
 
Dit setje gebruik ik nog steeds
en heb zelfs het bonnetje
al die jaren bewaard.
Die naalden van NU zijn veel mooier en liggen waarschijnlijk ook veel lekkerder in de hand
maar ik kan dit setje niet zomaar aan de kant leggen.
Ze hebben me al zoveel plezier gegeven
en al zoveel moois laten haken....
Nee ik blijf ze voorlopig trouw gebruiken!
 
Lang leve de HAAKNAALD!

Bij de kringloop een koektrommeltje á 0,30 cent gehaald.
Een patroontje van ak-at-home als voorbeeld.
Restjes garen en met de nostalgische naald
een pracht van een taart!

En hier word ik nu helemaal vrolijk van...




Kwam er gisteravond
zo maar even een narcisje van de naald!

FIJNE DAG!

Zo maar een freubeltje.

 
 
 
 


5 opmerkingen:

  1. Prachtig "taartblik":-) En je narcis is ook heel mooi.
    Ja, echt Joke, die nieuwe naalden haken wel veel fijner! Maar ik heb m'n oude ook nog, hoor! Al gebruik ik ze eigenlijk helemaal niet meer.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een mooier resultaat heb je echt gaan nieuwe naalden nodig!! WOW, wat een prachtige taart-trommel!! Zulke mooie kleurtjes bij elkaar, ben er echt weg van!! En je narcis is ook perfect!!! Inclusief het lange dunne blad! Gaaf zeg!!
    Voor de spieren in je handen zouden de nieuwe naalden wel fijn kunnen zijn. Bij mij werkt dat iig veeeel beter!
    Fijne dag, groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt met fimo klei zelf een dikkere 'handgreep' maken aan de Ariadne haaknaald. Op Internet zijn er genoeg voorbeelden te vinden.
    Succes
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Feestelijk taartje heb je gemaakt en een prachtige narcis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke taart (en goede tip om bij de kringloop een blikje te halen!) en een prachtige narcis! Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!